DİL ÖĞRETİM SİSTEMİMİZ Tarih:16.01.2010
2009 - 2010
Özel Aziziye İlköğretim Okulu
İNGİLİZCE
Dil Öğretim Programı
VE
KUR ÇALIŞMA SİSTEMİ
KUR SINIFLARIMIZ :
Okulumuzda A-B-C-D harfleriyle ifade edilen kur sınıfları sistemi uygulanmaktadır. Uygulanan kur sınavları sonrası öğrencilerimiz aldıkları puanlara göre kur sınıflarına yerleştirilirler.
Velimiz, öğrencimizin dildeki seviyesini sadece bulunduğu kur ile ölçebilir . Öğrencimizin resmi okul karnesindeki İngilizce notu asla velimizi yanıltmamalıdır. Çünkü , okul karnesindeki not öğrencinin devam ettiği kur seviyesinde uygulanan sınavlar sonrası aldığı nottur.
Başka bir açıklamayla şöyle de diyebiliriz : D kuruna devam eden öğrencilerimize C kuru seviyesinde bir sınav uygulasaydık ,bu öğrencilerimiz asla iyi ve yüksek not alamazlardı.
Şimdi bu İngilizce kurlarını (seviye sınıflarını) tanıyalım :
A
KURU
PEKİYİ SEVİYE
TANIMI
• İngilizce bilgisi PEKİYİ olan öğrencilerden oluşan sınıftır.
• Kur sınavlarında 80 – 100 puan alan öğrencileden oluşur.
• 3. 4. 5. 6. 7. 8. sınıflar A kuru sınıflarında öğretmen ve öğrencilerimiz derslerini İngilizce konuşarak işlerler.
• A kurlarındaki öğrencilerimiz SBS çalışmaları dışında işitsel ve görsel ek çalışmalrla desteklenirler.
• Bu sınıfta SPEAKING , GRAMMAR, LISTENING, READING, WRITING ,VOCABULARYve CAMBRIDGE SINAVI ÇALIŞMALARI olmak üzere 7 alanda öğretim yapılır.
• Kur sınavları senede 4 defa uygulanır. Öğrenciler aldıkları puanlara göre üst kurlara çıkabilir ya da en alt kura düşebilirler.
• Uluslar arası Cambridge ESOL- KET sınavlarına girecek öğrenciler bu sınıfta yer alırlar.5. 6. 7. ve 8. sınıfta bu sınavlara girerler. Başarılı olmaları halinde yine uluslar arası geçerliliği olan başarı sertifikası alırlar.
NOT : SINIFLARIMIZ AZAMİ 20 - 24 ÖĞRENCİDEN OLUŞTUĞU İÇİN İSTENEN PUANI ALDIĞI HALDE (20. veya 24. ÖĞRENCİDEN SONRA) LİSTE SONUNDA KALAN ÖĞRENCİLER BİR ALT KURDAKİ ÖĞRENCİLERLE AYNI SINIFTA –KARMA- OLABİLİR .
BU SINIF SAYILARINI DENGEDE TUTABİLMEK İÇİN KAÇINILMAZ BİR ZORUNLULUKTUR.
ÖĞRENCİMİZİN VE VELİMİZİN BUNA İTİRAZ HAKKI YOKTUR.
B
KURU
İYİ SEVİYE
TANIMI
• İngilizce bilgisi İYİ olan öğrencilerden oluşan sınıftır.
• Kur sınavlarında 60 – 79 arası puan alan öğrencilerimizden oluşan sınıftır.
• Bu sınavlar senede 4 defa uygulanır. Öğrenciler aldıkları puanlara göre üst kurlara çıkabilir ya da en alt kura düşebilirler.
• Bu sınıfta SPEAKING , GRAMMAR, READING, WRITING ,VOCABULARY ve olmak üzere 5 alanda öğretim yapılır.
• Sene sonunda Milli Eğitim Bakanlığınca uygulanacak olan SBS – SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA öğrencilerimizin en yüksek başarıyı elde edebilmeleri asıl amaçtır.
• Bu sınıflardaki öğrencilerimizden beklenen daha başarılı olup A KURU na geçerek Cambridge Sınavlarına katılacak ve kazanacak seviyeye gelmeleridir.
• Bu öğrencilerimiz İngilizceyi iyi konuşamazlarsa da İngilizceyi iyi yazan ve anlayan öğrencilerimizdir.
NOT : SINIFLARIMIZ AZAMİ 20 - 24 ÖĞRENCİDEN OLUŞTUĞU İÇİN İSTENEN PUANI ALDIĞI HALDE (20. veya 24. ÖĞRENCİDEN SONRA) LİSTE SONUNDA KALAN ÖĞRENCİLER BİR ALT KURDAKİ ÖĞRENCİLERLE AYNI SINIFTA –KARMA- OLABİLİR .
BU, SINIF SAYILARINI DENGEDE TUTABİLMEK İÇİN KAÇINILMAZ BİR ZORUNLULUKTUR.
C
KURU
ORTA SEVİYE
TANIMI
• İngilizce bilgisi ORTA seviyedeki öğrencilerden oluşan sınıftır.
• Kur sınavlarında 35 – 59 arası puan alan öğrencilerden oluşur.
• Bu sınavlar senede 4 defa uygulanır. Öğrenciler aldıkları puanlara göre üst kurlara çıkabilir ya da en alt kura düşebilirler.
• Bu sınıflardaki öğrencilerimizden beklenen daha başarılı olup üst kurlara çıkmalarıdır.
• Sene sonunda Milli Eğitim Bakanlığınca uygulanacak olan SBS – SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA ,tüm konuları ve test tekniğini öğrenerek , en azından yazılı olarak bu sınavdan tam başarılı olmaları asıl amaçtır.
NOT : SINIFLARIMIZ AZAMİ 20 - 24 ÖĞRENCİDEN OLUŞTUĞU İÇİN İSTENEN PUANI ALDIĞI HALDE (20. veya 24. ÖĞRENCİDEN SONRA) LİSTE SONUNDA KALAN ÖĞRENCİLER BİR ALT KURDAKİ ÖĞRENCİLERLE AYNI SINIFTA –KARMA- OLABİLİR .
BU, SINIF SAYILARINI DENGEDE TUTABİLMEK İÇİN KAÇINILMAZ BİR ZORUNLULUKTUR.
ÖĞRENCİMİZİN VE VELİMİZİN BUNA İTİRAZ HAKKI YOKTUR.
D
KURU
başlangıç seviyesi- zayıf seviye
TANIMI
• İngilizce bilgisi yetersiz seviyedeki öğrencilerden oluşur. Kur sınavlarında 0 – 34 arası puan alan öğrencilerimiz bu kurda yer alırlar.
• Bu sınıflardaki öğrencilerimizden beklenen daha başarılı olup üst kurlara çıkmalarıdır. Öğretmenlerimizin hedefi de öğrencileri bir üst kura taşımaktır.
• Sene sonunda Milli Eğitim Bakanlığınca uygulanacak olan SBS – SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA ,tüm konuları ve test tekniğini öğrenerek , en azından yazılı olarak bu sınavdan başarılı olmaları asıl amaçtır.
KUR ÇALIŞMA SİSTEMİMİZ :
• Tüm kurlardaki (A-B-C-D) öğrencilerimiz milli eğitim müfredatındaki tüm konuları eksiksiz görürler.
• Ancak A ve B kurlarındaki öğrencilerimizin dil seviyeleri daha iyi olduğundan milli eğitim müfredatı dışında ek konularla desteklenirler.
• A kurlarındaki öğrencilerimiz 4. sınıftan itibaren İngilizce derslerinde Türkçe konuşamazlar. Öğretmenlerimiz tüm dersleri İngilizce anlatırlar. Amaç öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini geliştirmektir.
• C ve D kurlarında asıl amaç öğrencilerimizi SBS ye hazırlamak, SBS de sorulacak İngilizce sorularını tam olarak cevaplayabilecek seviyeye ulaştırmaktır.
• Yıl içersinde uygulanacak olan 3 adet KUR ATLAMA SINAVI – 1 adet SEVİYE SINAVI ile velilerimize öğrencilerimizin dil seviyesini gerçekçi bir şekilde sunulmaktadır.
• Kur sınavlarının sonuçları sınavlardan 2-3 gün sonra ( aziziye . k12 . tr ) okul sitesinde İngilizce kısmında yayınlanır.
• Bir öğretim yılı içersinde 3 İngilizce dil öğretim dönemi vardır.
• Mayıs ayı 1.hafta içersinde uygulanacak 4. seviye belirleme sınavında öğrenci kur atlamaz veya kur düşmez. Bu sınavın amacı öğrencinin bir yıl içersinde geldiği son seviyeyi belirlemektir.
• İNGİLİZCE KARNESİ : Şubat ve yaz tatilleri öncesi okul karnesiyle birlikte öğrencimizin dildeki gerçek ve son durumunu belirleyen İngilizce Karnesi verilir.
• Dil seviyesi zayıf olan bazı öğrencilerimiz bu karneleri velilerimize maalesef vermemektedir. Velilerimiz bu karneleri öğrencilerimizden lütfen istesinler.
• Yapılacak olan kur atlama sınavlarının sonuçları sınavdan hemen 3 gün sonra okul panolarında ve okul internet sitesinde listeler halinde ilan edilir. Öğrenci velisinin okula gelmesi, sonuçları öğrenmesi ve ilgilenmesi öğrencilerimizin sonraki çalışmaları için teşvik ve motivasyon etkisi yapmaktadır.
• Öğrencimizin dil öğrenimindeki başarısı asla okul karnesindeki notuyla ölçülemez. Örnek verecek olursak : D kurunda olan bir öğrencinin okul karnesindeki notu ne olursa olsun İngilizce bilgisi kendinden bir üst kurda olan öğrenciden asla iyi değildir.
__________________________________________________________________________
öğrencimizin
okul karnesindeki notu ne olursa olsun :
A kurunda ise İngilizce bilgi seviyesi PEKİYİ dir.
B kurunda ise İngilizce bilgi seviyesi İYİ dir.
C kurunda ise İngilizce bilgi seviyesi ORTA seviyededir.
D kurunda ise İngilizce bilgi seviyesi ZAYIF seviyededir.
____________________________________________________
• ANA YAZILI SINAV UYGULAMALARI : Her yarıyıl içersinde en az 3 ana yazılı sınavı uygulanır. Uygulanacak bu sınavlarda haksızlık olmaması için bu sınavların seviyesi D KURU seviyesindedir. Diğer bir deyimle zayıf kurumuz olarak belirlenen D kurundaki bir öğrencinin çalıştığında 100 puan alabileceği şekilde hazırlanır ve uygulanır. Bu nedenle okul karnesine yazılacak olan bu notlar asla öğrencinin gerçek başarısının göstergesi olamaz. Çünkü sorular C – B ve hele A kuru seviyesinde hazırlanıp sorulsaydı B kurundaki öğrenciler daha düşük, C kurundaki öğrenciler en az puanları alırlar ve hele D kurundaki öğrenciler tamamen zayıf not alırlardı. Bundan dolayı velimiz, ÖĞRENCİMİZİN İNGİLİZCEDEKİ GERÇEK BAŞARISINI BİR YIL İÇERSİNDE 4 DEFA UYGULANAN KUR ATLAMA SINAVLARI SONRASI görür ve öğrenir.
• SÖZLÜ SINAVLAR, ARA SINAVLAR (QUIZZES) : Öğretmenlerimiz her ünite sonrası, o ünitede öğretilen konularda öğrencinin seviyesini görmek için (iki haftada bir) en az bir sınav uygular, okur, öğrenciyle veliye gönderir. Veli imzalar ve öğrenci de dosyasında muhafaza eder. Bu sınavlar ara (QUIZ) olarak adlandırılır. Bu ara sınavlar her kurun kendi seviyesinde uygulanır ve daha gerçekçidirler. Öğrencinin o kurdaki seviyesini gösterirler ve öğrenciyi kur atlama – İngilizcede seviye belirleme sınavlarına - hazırlarlar. İLGİLİ VELİLERİMİZ BU SINAVLAR SAYESİNDE ÇOCUKLARININ BAŞARISINI, DİLDEKİ GELİŞİMİNİ TAKİP EDEBİLİRLER.
• Motivasyonu sağlamak ,teşvik etme adına ana sınav ve ara sınavların sonuçları sözlü olarak değil puan sıralı listeler halinde yazılı bir şekilde okul panolarına asılarak ilan edilmektedir. Velilerimiz isterlerse okul panolarından da çocuklarının başarısını takip edebilirler
• Velimiz okula gelip ,öğretmeni ile görüşerek çocuğunun o güne kadar yapılan ara ve ana sınavlardan aldığı notları ayrı, ayrı ve her sınav için yüksek puandan düşük puana göre sıralanmış olarak listeler halinde görerek çocuğunun başarısı hakkında çok kesin bilgi sahibi olabilir.
• Her ay sonunda her bir öğrencimizin İngilizce dersinde ara ,ana sınavlar, sözlü uygulamalar, ödev ve proje çalışmaları ile en az 6 veya 7 notu vardır. Burada çok önemli bir nokta da öğrenci velimizin en az ayda bir okula gelerek çocuğunun notlarını öğrenmesi, öğretmeni ile görüşmesi öğrencinin başarısının artmasında çok etkili olmaktadır. Velimiz okula gelmediği sürece öğrenci başarısızlığını bir şekilde anne ve babadan gizleyebilmekte ve zaman geçtikçe de öğrenci dersten tamamen kopmaktadır.
• Ana sınavlar gibi tüm diğer ara sınav (quiz) ve uygulama notları öğretmen dosyasında ve bilgisayarında, öğrenci başarısının grafik olarak takip edilebilmesi ve istendiğinde veliye sunulabilmesi için, muhafaza edilmektedir.
• Velimiz, öğrencimiz için yukarıda sözü edilen sınav sonuçlarını ders öğretmeninden elde edemezse İngilizce bölüm başkanına başvurması gerekir.
• Öğrenci, müfredat paralelinde verilen bütün çalışma sayfalarını ve yapılan tüm ek çalışmaları, veli onaylı sınav kağıtlarını, kur atlama belgelerini vb. kendi sunum dosyasında (ÖĞRENCİ ÜRÜN DOSYASINDA) saklamak zorundadır.
• Öğrenci ara sınavlardan sonra öğretmenin kendisine verdiği sınav
kağıtlarını anne veya babasından birine gösterip imzalatmak ve dosyasında muhafaza etmek zorundadır.
• Her ay sonunda öğrenci ürün dosyaları değerlendirilirken : dosyanın eksiksiz , tertipli, sıralı olması, yapılan tüm sınavların dosyada bulunması, sınav kağıtlarının veliye imzalattırılmış olması gerekir. Dosya notu –öğrenci ödev performans notu- bütün bu konular dikkate alınarak her ay sonunda bir notla değerlendirilir.
• Öğrenci ara ve ana sınavlarda cevap veremediği veya yanlış cevap verdiği soruların doğru cevaplarını bir dosya kağıdına ödev olarak, araştırarak hazırlar (CORRECTION PAGE). Örnek verecek olursak : Öğrenci o sınavdan 80 puan almışsa kalan 20 puanı kaybettiği soruların doğru cevaplarını araştırır ve yazılı olarak hazırlar ,dosyasına koyar.
• Yıl içersinde öğretmen arkadaşlarımız daha çok çalışarak kitap ve müfredatı inceleyerek, öğrenci seviyesini de dikkate alarak çok miktarda ek çalışmayı (worksheet) öğrenciye sunar
• Vocabulary teaching : kelime öğretimi özellikle yoğunlaştırılır, sınavlarda ağırlıklı olarak yer alır, yarışmalarla pekiştirilir. Çünkü biz inanıyoruz ki bir öğrencinin kelime bilgisi zayıf olduğu zaman öğretmen ne kadar başarılı ders anlatırsa anlatsın öğrenci konuyu anlayamayacaktır. O derste anlasa da bilgi kalıcı olmayacaktır.
• Ödev yapmamayı alışkanlık haline getiren öğrenci velisi okula davet edilir ve çözüm aranır.
• Bununla beraber , ödevini yapmayan öğrenci ödevini bir sonraki gün yaparak getirmek zorundadır. Nasılsa eksi puan aldım ödevimi artık yapmasam da olur diyemez. Bir sonraki ödev ve defter kontrolünde ödev hala yapılmamışsa öğrenci aynı ödevden tekrar puan kaybeder.
• Günlük ödevler öğrencinin 20 dakikadan fazla zamanını almayacak şekilde verilir.
• Verilen ödevler ertesi gün öğretmen tarafından muhakkak yapılıp – yapılmadığı kontrol edilir ve defterler imzalanır. Ödevini yapmayan öğrenciye eksi puan verilir.
• Öğretmenlerimiz öğrenci defterleri ve ödevlerini her gün aksatmadan kontrol ederler ve gerekli not ve mesajları deftere yazarlar. Bu nedenle velimizin de çocuğunun defter ve dosyasını sık , sık kontrol etmesi çok önemlidir.
• Ödev kontrolü hiçbir zaman yazılanların, yanlışların tek tek kontrol edilmesi değildir. Buna hiçbir öğretmenin ne gücü ne de zamanı yeter. Ancak, öğretmen verdiği ödevi sınıfta cevaplandırır. Burada yanlışlarını dikkatle dinleyerek düzeltmek öğrencinin işidir.
• Ayrıca öğretmen öğrencinin dikkatini, derse katılımını, ders disiplinine uymasını her ay bir not olarak değerlendirir ve diğer notlarla ortalamaya katar. (PARTICIPATION / DISCIPLINE)
• Öğrencinin o ay içersinde aldığı ara sınav (quiz), sözlü ve uygulama notları, derse katılım/disiplin notlarının ortalaması DERS İÇİ PERFORMANS notu olarak not defterine yazılır. Öğrencinin defter ve dosya notları sözlü notu ( PERFORMANS NOTU) olarak değerlendirilir.
• ÖĞRENCİMİZE VERDİĞİMİZ RESMİ OLMAYAN, İNGİLİZCE DERS DURUMUNU DETAYLI OLARAK GÖSTEREN İNGİLİZCE SINAV SONUÇ BELGESİ (KARNESİ) ÖĞRENCİMİZİN İNGİLİZCE DERSİNDEKİ GERÇEK BAŞARISINI VE NOTLARINI GÖSTEREN EN ÖNEMLİ BELGEDİR.
• Üst üste sınavlardan zayıf almaya devam eden öğrencinin velisi öğretmen tarafından okula davet edilir ve bilgilendirilir.
• Yıl sonunda okulların kapanmasının ardından Öğrencilerimizin dil yeteneklerini geliştirmeleri için İngiliz ve Amerika’lı öğretmenlerin de katılımıyla YAZ OKULU DİL PROGRAMI düzenlenir.
• Yine yaz tatilinde öğrencilerimizin okulda kazandıkları dil becerilerini geliştirmeleri, dünya görüşleri ve ufuklarının açılması için velilerimizin de onayı ile yurt dışındaki dil okullarında 15 veya 20 günlük ENGLISH SUMMER SCHOOL programları düzenlenmektedir.
• Son olarak, okulların açılmasına yakın Eylül ayı içersinde okulumuza yeni kaydolan öğrencilerin İngilizce bilgilerini geliştirmek ve tüm öğrencilerimizi KUR BELİRLEME SINAVLARIna hazırlamak ve unuttukları bilgileri tekrar kazandırmak amacıyla 2-3 hafta süreli GÜZ İNGİLİZCE PROGRAMI düzenlenir.
SAYGI VE SEVGİLERİMİZİ SUNAR,
TEŞEKKÜR EDERİZ.
H. ÖZKAN
NOT :
ÖĞRENCİMİZİN İNGİLİZCEDEKİ BAŞARISI ASLA OKUL KARNESİNDEKİ NOTUYLA ÖLÇÜLEMEZ. ÖNEMLİ OLAN O’NUN HANGİ KURDA OLDUĞUDUR