OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Okul öncesi çağı; çocuğun, çevresini tanımaya çalıştığı, konuşmayı öğrendiği, belirli alışkanlıklar ve toplumun değer yargılarını kazandığı bir dönemdir.
Anasınıfımız; çocukların, zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal gelişimlerini sistemli bir şekilde sağlayan, onlara iyi alışkanlıklar ve davranışlar kazandıran, yeteneklerinin gelişmesine yardım eden, ilköğretime hazırlayan ve ilköğretim bütünlüğü içinde yer alan bir birimdir.
Anasınıfımızda 5 yaş grubu bir sınıf ve 6 yaş grubu olarak iki sınıfımız bulunmaktadır. Bir yıl içerisinde planladığımız psikomotor, sosyal, bilişsel ve dil alanları, öz bakım becerileri ile ilgili hedef ve davranışları, etkinlikler yolu ile kazandırmaya çalışıyoruz.
Minik yavrular için anasınıfı; bu döneme kadar yaşadığı, alışık olduğu ev ve aile ortamının dışında, apayrı bir dünyaya "yalnız adım atmak" demektir. Yalnız atılan ilk adımlar döneminde, yetişkinlerce yapılacak bir hatanın bedelinin ağır olacağı tartışmasızdır.
Öyleyse, çok duyarlı olmalıyız.
Bu duyarlılık bizi, anasınıfımızda, eğitim sistemimizin öngördüğü hedeflere ulaşmada farklı bir anlayışa götürmüştür.
ANASINIFIMIZDA GÜNLÜK İŞLEYİŞ
'Bana, kendim yapabilmem için yardım et!'
Öğrencilerimiz 08.30'da okula gelirler. Saat 09.00'daki kahvaltıdan sonra ilk oturuma kadar isteyen öğrenci ilgi duyduğu materyalle çalışır. Tüm öğrencilerimizin katıldıkları bu ilk oturumda, çocuklar düşündüklerini ifade etme fırsatı bulurlar. Bu bazen belirli bir konudur, bazen bir rüya, bir anı ya da bir sonbahar yaprağıdır.
Ardından diğer oturumlara geçilir. Öğretmenler çocukların yardımına hazırdır ve bireysel plana uygun olarak bir öğrenci ile çalışmak için fırsat kollamaktadır.
Öğrencilerin çalışmaları eğitimciler tarafından teker teker kontrol edilir. Hatalar onların dikkati çekilmeksizin uygun bir zamanda düzeltilir, bir üst aşamaya geçmek için çocuğun hazır olup olmadığı tespit edilir.
Sık sık grup oyunları, toplu çalışma fırsatları ya da kutlamalara olanak sağlanır. İngilizce, müzik, bilgisayar, oyunlar... hep günün akışı içinde yer alır.
Çocuklar, anasınıfımızda güçlüklerden kaçmayı değil onun üstesinden gelmeyi öğrenirler.
Anasınıfımızdaki eğitimi üç temel esasa dayandırdık:
Ahlâk Eğitimi: Ahlâk eğitimi olmadığı takdirde her şeyin temeli olan zihinsel denge gelişemez. Bunu, dik durmamızı imkansız kılan ve herhangi motorik aktivitenin mümkün olmadığı bedensel dengeyle kıyaslayabiliriz.
Matematik Eğitimi: Günümüz insanının zekası matematikseldir. Değişmezliğe, ölçüye ve kıyaslamaya eğilimlidir. Bu matematiksel eğitim ve gelişim olmaksızın günümüz gelişmelerini anlamak ve ona katılmak mümkün değildir.
Dil Eğitimi: Dilin gelişimi kişiliğin bir parçasıdır. Kavramlar, bir düşünceyi ifade etme özellikleri nedeniyle insanlar arasında iletişimi geliştirecek doğal bir araçtır.
Amacımız;
•Her çocuğun, doğuştan gelen temel potansiyelini geliştirmesine yardımcı olmak
•Okula ve öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmek
•Yaşam boyunca sürecek öğrenme işlevi için gerekli temel becerileri kazandırmak
•Yüksek bir benlik saygısı geliştirmek
•Yaşamı boyunca sürecek çalışmalarında başarılı olması için konsantrasyon alışkanlığı oluşturmak
•Merakını geliştirmek
•Girişimcilik ve tutarlılık alışkanlıklarını geliştirmek
•İç disiplinini ve düzen duygusunu geliştirmek ve korumak
•Sosyal olarak kabul edilebilir davranışlar geliştirmesini sağlamak
•Ayırt etme ve karar verme yeteneklerini artırmak için duygusal-motor yeteneklerini geliştirmek
Anasınıfımızda Düzenlenen Faaliyetlerden Bazıları
•Piknikler
•Anasınıfı Resim Şenliği ( il geneli)
•Geziler
•Oyuncak Günü
•Kantin Günü
•Serbest Kıyafet Günü
•Çocuk Esirgeme Yurduna Yardım Kampanyası
•Kermesler
•Sinema ve Tiyatro
•Şiir Şöleni
•Anneler Günü Programı
•Yıl sonu Sergisi
•Mezuniyet Töreni